A few changes

Ondanks dat het alweer bijna februari is, wil ik jullie toch nog een gelukkig nieuw jaar wensen. Want dit is m'n eerste blog in 2016. En je hoort ze wel eens zeggen "new year, new me". En dat vind ik echte onzin, alsof een getal uitmaakt wie je bent. Maar voor mij geldt dat wel een beetje dit jaar. In deze eerst maand van 2016 is veel gebeurd, er waren veel veranderingen (met bijpassend moeilijke, maar ook vrolijke momenten).

De eerste verandering was op school: het tweede semester is begonnen. En dus ook het laatste semester voor alle seniors. Bijna iedereen zet zich de volle 100% in om hun cijfers op te halen om dan uiteindelijk te slagen voor high school. Wat hier trouwens veel makkelijker is dan in Nederland. Ze hebben geen examens hier. De laatste week op school is het wel een soort van toetsweek, maar de seniors hoeven geen toetsen te maken als ze niet te veel dagen absent zijn geweest. Ook moesten we nu onze senior quote voor in het yearbook inleveren. En voor de rest is iedereen druk bezig met het proberen te krijgen van scholarships.

De tweede verandering is m'n gastgezin. In de tweede week van januari ben ik van gastgezin gewisseld. Het was veel gedoe, en het was een hele moeilijke week met veel stress en emoties en ik voelde me erg alleen, maar gelukkig kreeg ik veel steun van thuis, familie en vrienden. En het was het waard. M'n nieuwe gastgezin is super gezellig. En ik heb het heel erg naar m'n zin hier. Ze zijn hispanic, dus hopelijk heb ik aan het eind van dit jaar ook wat Spaanse kennis!

Nog een verandering ben ikzelf. Omdat ik mij veel beter en gelukkiger in dit gezin voel ben ik weer mezelf. Ik ben weer vrolijk, en ik lach weer elke dag. Ik ben spraakzamer en gezelliger. En ik voel me eindelijk weer mezelf. Het was zo moeilijk om de keus te maken om van gezin te wisselen, omdat ik daar toch 5 maanden had gewoond, en omdat ik wist dat het een rot moment voor ons allen zou worden, en omdat ik ze geen pijn wilde doen. Maar ik wist ook dat dit 'mijn jaar' is. Dat dit mijn droom was, en dat ik er niet volop van kon genieten zolang ik daar bleef. Dus ik dacht aan mezelf, en hoe moeilijk dat ook voor mij was, ik deed het toch, en het pakte goed uit. Want nu voelt het weer als 'mijn jaar' en mijn droom. En nu kan ik weer volop genieten. Dus de 'new year, new me' is wel een beetje waar voor mij dit jaar.

Een andere verandering is dat ik op de tweede helft van mijn Exchange year zit. That scares me! Op 8 januari was ik precies 150 dagen in de US, en ik zou er nog maar 150 dagen zijn. Ondertussen zit ik al eng dik over de helft, met 170 dagen in de US, en 130 te gaan. De tijd gaat zo snel! En er wordt altijd gezegd dat vanaf de tweede helft van je jaar alles beter gaat, je bent dan echt ingeburgerd, je beheerst de taal, iedereen kent je, alles gaat beter en vanzelf. En dat kan ik niet ontkennen. Alles gaat inderdaad beter, sneller en vanzelf. Ik denk ook helemaal in Engels nu. En dat maakt het ook lastiger om een blog te schrijven omdat ik nu alles moet vertalen. Oh en trouwens, ik ben geen enge freak die alle dagen telt hoor, ik heb gewoon een app die dat netjes voor mij doet.

De laatste verandering: ik ben volwassen!!! 18 januari werd ik 18. Niet dat ik er hier in Amerika veel aan heb, maar het feit dat ik volwassen ben is cool. Mijn verjaardag was super leuk. Ik ging met m'n gastgezin naar de Enchanted Rock, die hebben we beklommen en we hebben in een paar 'grotten' rond getijgerd. Letterlijk tijgeren, want het was zo smal allemaal. En 's avonds gingen we uiteten en het het restaurant zong voor me en ik kreeg een mooie sombrero (typisch Mexicaanse feesthoed). De foto's zijn terug te vinden in m'n fotoalbum hier op mijn website.

Voor de rest heb ik al twee tennistoernooien gehad in januari. En in beide heb ik de eerste prijs gewonnen. En ik ben tijdens deze toernooien zelfs een beetje verbrand (in januari), welcome to Texas. Komende paar dagen is het hier ook 28-30 graden Celsius. Mij hoor je niet klagen. En in maart ga ik een tripje maken. Naar Las Vegas, the Grand Canyon and Los Angeles! I'm so excited! Het is met een organisatie voor Exchange students. Ik kan echt niet wachten!

Lots of love,

Fleur

"Travel isn't always pretty. It isn't always comfortable. Sometimes it hurts, it even breaks your heart. But that's okay. The journey changes you - it should change you. It leaves marks on your memory, on your consciousness, on your heart, and on your body."

Reacties

Reacties

opa Henk

Lieve Fleur, geweldig dat je nuweer goed in je vel zit, en nog wel een volwassen vel!!! Geniet van de resterende tijd en kom dan rijk aan ervaring en indrukken weer terug.
Liefs Opa

Papa

Liefste dochter,
Jouw blog lezen is een leuke verrassing als je net wakker bent op zondagmorgen. Jouw zoals altijd positieve en opgewekte verhaal maakt dat mijn dag niet meer stuk kan. Door jouw verhaal voel ik hoe jij je voelt. Top! Geniet nog van je laatste 4 maanden.
Veel liefs van papa.

Tante Mireille

Top Fleur! Trou wens wat zijn die Opa en vader van jou ook vroege vogels! Geniet er lekker van!
Hug

Oma nelly

Hoi meisje, een mooie bericht op de zondagmorgen . Ik ben erg blij dat het nu zo goed met je gaat. Kan me voorstellen dat je je verheugd op je trip door Californie,wat dat is ook weer heel avontuur. Geniet van alles . Liefs en kusjes van oma

Mama

Ja ik kwam vandaag wat later uit bed maar heb niet minder genoten van je verhaal. Ik mis alleen een foto van een t-shirt met leuke tekst, haha. Ga zo door en love you!!!!

Tante Eus

Super Fleur om te horen dat je eindelijk op de goede plek zit. Lekker genieten, en 150 dagen is nog zoooooo lang. ???? Dikke kus uit Hoogerheide

Sandra

Lieve Fleur, goed te horen dat het nu zo goed met je gaat! Soms moet je een moeilijke beslissing nemen om verder te kunnen en dat is voor jou goed uitgepakt!
Geniet ervan! ????
Liefs Sandra

Oom Ron

Ik zat er al een beetje naar uit te kijken, eerlijk gezegd. Mooi 'lijntje' veranderingen die je beschrijft! Tja, verandering; niet altijd even leuk, soms wel noodzakelijk. Anders wordt het wel wat saai... Nou, mooi verhaal om de eerste maand van dit jaar mee af te sluiten en nu on-the-move! Op weg naar een gezellige tijd, leuke avonturen en heel veel veranderingen... Knuf van ons!

Oom Leon

Hoi Fleur!
Als je terug bent gaan we een toernooitje mixen! OK.
Fijn te zien dat alles weer goed is!
Veel plezier nog de komende tijd!

Jenny (Maartjes moeder)

Nog gefeliciteerd Fleur! Het gaat je goed, Adios!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!