Een nieuwe update

Het is alweer een maand geleden sinds mijn laatste update. En ik wilde al veel eerder schrijven. Maar ik heb het zo druk dat ik daar helemaal geen tijd voor heb gehad. Maar omdat iedereen altijd zegt dat je dan maar tijd moet maken, heb ik vandaag, op een grijze, niet zo warme, zondagmiddag even wat tijd voor jullie gemaakt.

In de afgelopen maand heb ik zoveel gedaan. Ik had het zo erg naar m’n zin hier en ik dacht dat het niet beter kon worden, maar toch is het elke week weer iets leuker. De tijd gaat nu dan ook zo snel. De week dat ik terug kwam van mijn reisje naar de westkust had ik springbreak. Die week heb ik veel uitstapjes gemaakt met m’n hostfamily. We zijn naar San Antonio geweest en we deden wat sightseeing in de stad. We zijn naar Sixflags geweest (te vergelijken met Walibi). En we gingen nog een keer naar San Antonio. We zijn met familie uit eten geweest, we gingen naar de bioscoop. Kortom, het was een super leuke, volle springbreak met veel sightseeing in Texas.

Sightseeing in San Antonio

Nadat ik twee weken geen school had gehad was het moeilijk opstaan op maandagmorgen. Maar het was een goed vooruitzicht. Ik zou die week maar drie dagen school hebben, want donderdag had ik een tennistoernooi en vrijdag was het goede vrijdag. Dus met dat vooruitzicht kon ik die drie dagen wel overleven. Tijdens het tennistoernooi op donderdag speelde ik mix dubbels met een jongen met wie ik nog nooit gespeeld had. En coach vertelde mij dan ook dat dit ook de opstelling zou zijn voor de districts. (De districts is het laatste toernooi van het seizoen. Je speelt dan tegen alle scholen in jou district en als je eerste of tweede wordt ga je door naar de regionals. Maar omdat het bijna onmogelijk is om eerste of tweede te worden doordat het niveau van het toernooi heel hoog is, is het voor de meesten het laatste toernooi van het jaar). Ondanks dat het de eerste keer samen dubbelen was wonnen we de eerste plaats. Na dat toernooi hadden we dus lekker een lang weekend. En het was Pasen. Pasen hier was erg gezellig. ’s Ochtends gingen we naar de kerk, en daarna kwam de hele familie naar ons huis en hebben we hier lekker gegeten. We deden natuurlijk ook de bijbehorende ‘egghunt’. In de hispanic/mexicaanse families hebben ze een speciale traditie met Pasen. En omdat mijn hostfamily hispanic is kon ik daar ook van meegenieten. De traditie bestond uit eierschillen gevuld met confetti en die gooi je dan op elkaars hoofd. Was erg leuk en kleurrijk, en ik denk dat ik dat volgend jaar maar in Nederland ga introduceren.

De week daarna was weer een normale schoolweek met op de vrijdag weer een tennistoernooi (en weer een eerste plaats). In het weekend ben ik met m’n hostfamily naar bluebonnets geweest. Bluebonnet is de officiële bloem in Texas. Het is dan ook illegaal om ze te plukken. Daar hebben we wat mooie foto’s genomen in de bloemen en genoten van het heerlijke weer en de prachtige utizichten en vrolijke bloemen.

Afgelopen week had ik maar weer drie dagen school. Want op donderdag en vrijdag waren dan eindelijk de districts voor tennis. Ik had er super veel zin in maar op het zelfde moment was het ook wel verdrietig want ik verwachtte dat dit mijn laatste dag of tennis hier in Amerika zou zijn. En omdat tennis mijn jaar hier toch wel heel erg leuk had gemaakt, baalde ik hier wel van. Voor alle seniors was dit natuurlijk wel een verdrietig moment, de coach sprak dan ook tegen alle seniors toe en hij had tranen in z’n ogen omdat hij zo een geweldig jaar met ons had gehad en dat hij ons een geweldige groep vond en dat hij ons echt gaat missen. Na een sentimenteel momentje moesten we ons klaarmaken voor de eerste wedstrijden. Hayden (mijn mixpartner) en ik hadden een bye de eerste ronde omdat we tweede geplaatst waren, dus dat was mooi makkelijk. Daarna wonnen we in de tweede ronde, dit betekende dat we in de halve finale zaten. Helaas verloren we de halve finale. Dus de volgende dag moesten we terug komen om een wedstrijd te spelen voor de derde of vierde plaats. En als we die wedstrijd wonnen zouden we een playback krijgen om tegen de tweede plaats te spelen zodat we toch nog een kans hadden om onszelf te plaatsen voor de regionals. Dus op vrijdag kwamen we terug vol goede moed en we wonnen onze eerste wedstrijd. Dus nu moesten we nog een wedstrijd spelen en daar hing alles van af. Het was een superspannende, intense wedstrijd MAAR UITEINDELIJK WONNEN WE DUS WE GAAN NAAR DE REGIONALS!!!!! Iedereen van onze school was super blij en ze kwamen allemaal de baan oplopen om ons te feliciteren en de coach was zo trots op ons en Hayden en ik konden het bijna niet geloven. En hij was zo blij want hij heeft z’n high school career gewacht op het moment tot hij naar de regionals kon (want dat is iedereens droom/goal hier). Dus dat is wel echt super gaaf. Dus op 19 en 20 april gaan wij strijden voor een goed toernooi voor de regionals. Als je de regionals wint dan ga je door naar de state competition (dat gaat ons niet lukken btw).

Na twee intense tennis dagen ging ik gister samen met mijn hostsister en hostmom winkelen voor een promdress. Prom is op 30 april, dus ik heb weer wat leuks om naar uit te kijken. We hebben allebei een super mooie jurk gevonden en ik heb nu ook echt zin om naar prom te gaan!

Lots of love,

Fleur

“ The bad news is time flies, the good news is you’re the pilot”

Reacties

Reacties

Mama

He lieve dochter, een mooi gezicht zo'n bloem tussen de bloemen. Wat ben ik blij voor jou dat je nog naar een ander gezin bent gegaan. Wat bof jij enorm met deze hostfamily. Super trots op je tennisprestaties, laat die Amerikanen maar een poepie ruiken van een Hollandse deerne.
And yes time flies when you have fun. Love you xx

opa

Hoi Fleur, je hebt weer een geweldig verhaal gemaakt van al jouw belevenissen. Ik ben blij te lezen dat je zo geniet en dat het bij dat nieuwe gastgezin zo goed gaat. Met tennissen kan je je al goed voorbereiden op Wimbelton (hi hi). Maar alles bij elkaar heel erg leuk. Je zal ook wel populair zijn als je goede sport resultaten behaalt.
Liefs Opa

Oma Nelly

Hoi meisje.

Mooi verhaal weer. Fijn dat je zoveel van de omgeving ziet en zo geniet en die leuke tradities die je meemaakt.
Ik vind de foto's tussen de bluebonnets ( bij ons zijn dat grote lupines)met je host family heel gezellig.
Je bent straks een echte tennisster en wil iedereen met je tennissen, maar voorlopig nog genieten van de tijd dat je er nog bent.

Kus en liefs van oma nelly

Oom Ron

"...elke week weer iets leuker..." Dat zijn tenminste berichten!!! Ik geniet van je genieten en de prestaties die je levert met tennissen. Mooi bezig, skeet!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!