Tennis, Texas Tuesday and Trips

Wat bedoel je met dat ik hier al 200 dagen ben? Is het vliegtuig niet net geland????? Waarom gaat de tijd zo verschrikkelijk snel? Het voelt alsof januari maar 5 seconden was en alsof we februari hebben overgeslagen dit jaar. En het feit dat ik m'n terugreis tickets heb gekregen maakt het niet beter. Ik vlieg 4 juni terug en op 5 juni ben ik weer op Nederlandse bodem. En dat betekent dat ik nog maar 3 maanden te gaan heb. Waar blijft de tijd als je hem nodig hebt?

De afgelopen maand(en) ben ik erg druk geweest met tennis. Het seizoen is begonnen en ik mag eindelijk in Varsity spelen (het hoogste team), omdat ik eindelijk ben geaccepteerd door de Texas Sportvereniging of iets dergelijks. Dat betekent dus veel trainen en veel toernooien. Elke vrijdag (en vaak zaterdag) hebben we een toernooi. We hoeven de hele dag niet naar school (Lucky me) en we vertrekken 's ochtends vroeg met de bus naar allerlei verschillende scholen. Met 's ochtends vroeg bedoel ik 5 of 6 uur in de morgen. En vaak zijn we niet terug voor achten. Maar het is het waard. Lange dagen vol met tennis, vrienden en geen school. En niet te vergeten: zon. Want het is vaak rond de 25 graden, en ik ben de hele dag buiten, dus dat geeft me een lekker kleurtje. Ik heb al een paar prijzen binnen gehaald, maar het moeten er niet veel meer worden, anders past het niet meer in m'n koffer. Helaas hebben we nog maar een paar toernooien te gaan, en als laatst hebben we het districtstoernooi, wat belangrijk is voor de ranking van iedereen en de school.

Afgelopen week was het Super Tuesday. Dat is de stem dag in Texas. Daar in Nederland hebben jullie vast wel wat gehoord over de verkiezingen hier. Donald Trump, Ted Cruz, Hillary Clinton and Bernie Sanders. Ik heb geen idee wat er in Nederland allemaal op het nieuws is over dit. Maar ik kan jullie vertellen, het is zoveel gedoe hier. Ik spreek mensen hier die willen verhuizen omdat ongeacht van wie de president wordt, ze toch wel denken dat het de downfall van Amerika wordt. En ik sprak iemand en die zei: 'ik heb gekozen voor de kandidaat die het minst evil is, die het minst slecht is.' En zo heb ik nog veel andere opmerkingen gehoord die niet positief zijn. Ook op social media is het een hel. Trump wordt vergeleken met Hitler, er zijn pensioen en overlijdingsgrappen over Sanders omdat die zo oud is. En nadat de winnaars van elke staat bekend waren gemaakt werkte de Canadese overheidssite niet meer omdat die overbezocht was, door Amerikanen die probeerden uit te zoeken hoe ze naar Canada kunnen verhuizen. En dit is allemaal niet overdreven. Mensen vragen allemaal of ze mee naar Nederland kunnen en ze zeggen dat ik zoveel geluk heb dat ik hier niet woon en dat ik hier niet meer ben wanneer de nieuwe president komt.

America isn't great anymore. En ja, natuurlijk zijn er ook echt wel nog goede dingen. Maar Amerika is niet meer het beste land in de wereld. Amerika staat op de 7e plaats voor geletterdheid. 27e plaats in wiskunde, 22e plaats in wetenschap, 178e plaats voor kindersterfte en nummer 4 in beroepsbevolking en in export. Amerika staat maar in drie categorieën op nummer 1: gedetineerde burgers per hoofd van bevolking, volwassenen die geloven dat engels bestaan en verdedigingsuitgaven. Dus nee, America isn't great anymore.

Wat wel nog 'great' is zijn de vele mooie plaatsen die je kunt bezoeken. Komende zaterdag vertrek ik voor een week naar het westen van Amerika. Ik vlieg vanuit Texas naar Las Vegas en daar zal ik drie dagen doorbrengen. Dan ga ik één dag naar de Grand Canyon(!!!) en daarna rijden we met de groep die bestaat uit Exchange students naar California, Los Angeles. Daar brengen we 3 dagen door, waarvan we in 2 dagen naar alle famous plekken gaan (Hollywood, venice beach, etc) en de laatste dag gaan we naar Disneyland! Ik heb er super veel zin in, en m'n volgende blog gaat dan ook bestaan uit een mooi reisverslag.

Lots of love,

Fleur

"There comes a point in your life where you need to stop reading other people's books and start writing your own"

Reacties

Reacties

Tante Eus

Ha die Fleur, super leuk weer om te lezen hoe je het naar je zin hebt! Als je zoveel tennist, dan laat je hier iedereen straks een poepie ruiken op de baan. ????

Tante Mireille

The hustle and bustle of the elections!
Grappig om te zijn hoe Amerikanen alles zo intens beleven! Kijk maar naar de televise zodra er iets is...."news breaking".
Heerlijk om te lezen hoe je geniet en dat het met tennissen ook lekker gaat.
Heel veel plezier op je reis! Schiet er op los....(met je camera wel te verstaan)

Dikke zoen

Elena

Fijn dat je het zo naar je zin hebt Fleurtje! Heeel veel plezier in LA, we stellen het skypen wel weer een weekje uit haha????

Mama

He meissie, geweldig deze ervaring voor je en dat je die gekte om verkiezingen ook wat mee maakt. En dan is dit pas een voorproefje. De tijd gaat inderdaad super snel, voor jou te snel ( maar dat vinden wij niet zo erg hoor, haha) Geniet van je reisje en maak veel mooie herinneringen. Dikke kus!

dickblogt.nl

Hey Flower,
Maakte je dat V-teken op die volleyfoto nu bewust voor de camera of hebben ze je dat daar aangeleerd? Stylish hoor!
C U.
dick

Opa

Lieve Fleur, Ik heb je via de mail al het beste toegewenst. Geniet ervan, want ik weet dat het de moeite waard is. Ik ben(lang geleden) met Oma ook daar geweest. Erg indrukwekkend, en Las Vegas is een compleet gekkenhuis, maar wel aardig om te zien.
Liefs
Opa

Oma

Hoi meisje, prachtig verhaal weer. Wat jij toch allemaal meemaakt. Geweldig. Jij zou zo journaliste kunnen worden. Lekker schrijven en veel reizen. Lijkt me wel wat voor je. Een hele mooie trip komende week geniet ervan. Kus oma

wil fleischeuer

super verhaal weer..... stukje "amercan dream".....
nog een paar maanden en het zit er op.... nu nog je uitstapje naar Califorie, nog een poosje college en dan zien we je weer op je thuisbasis....... geniet ervan!
sluit me aan bij het commentaar van oma!
opa

Eveline van Dijk

Hi Fleur!
Pakkend hoe je de stress in dit grote land beschrijft rondom de verkiezingen! Wat een angst leeft daar!
Gaaf zoals je het hoogste team mag vertegenwoordigen! Prachtige volley trouwens!
Heel veel plezier tijdens de reis Las Vegas, Grand Canyon en LA! RJ en ik zijn daar ook geweest. Wat me het meest schokte toendertijd was dat ik in een uurtje tijd een oudere mevrouw zeker 3x het pinautomaat zag gebruiken welke middenin (!!) een gokhal stond! (Las Vegas)
X

Marion Busscher

Hoi kanjer.
Super allemaal. Lekker sportief en goed voor de competitie straks in Nederland. Een fijne reis voor de boeg. Op weg met leeftijdsgenoten. Geniet ervan en wij lezen het straks weer graag.
Go go go girl xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!